Kommer bli 6 långa veckor

Då ska jag berätta lite om min praktik. För mig är det en självklarhet att man tar handen och presenterar sig för nya människor, speciellt kollegor eller vad man ska kalla det nu när jag bara är praktikant. Där va inte en enda som presenterade sig på stället så om de inte hade haft namnskyltar så hade jag aldrig vetat vad de hette....
När det är första dagen kan de inte räkna med att allt blir perfekt, av ca 20 akvarium hade jag missat en algfläck i ett akvarium och då sa hon "Ja jag hade egentligen inte velat acceptera detta men vi har så jävla mycket att göra så du hinner inte göra om det men de kan du göra imorgon" MYCKET att göra? Nej det hade vi dock inte, inte en enda kund i butiken och hon letade efter städuppgifter till mig.. 
Jag frågar henne hur länge om dagarna jag kommer att arbeta och då svarade hon och sen sa hon att jag skulle få lunch på 1 timme, det är fine, OM jag nu bara hade fått någon lunch. När klockan är 14 så va jag rejält hungrig och ville bara ha en liten rast men nej hon hade fortfarande inte skickat mig till lunch och sen när klockan är 14.40 så skickar hon hem mig, jag hade alltså varit där i 6 timmar utan ens en rast! 
Sen va det bara allmänt dåligt för det var inge glädje på arbetsplatsen, kollegorna pratade lixom inte med varandra, sura miner osv 
Jag försökte vid ett flertal tillfälle öppna upp en konversation men det funkade icke och tillslut tänkte jag att i Sverige så funkar det ALLTID att prata om vädret! men NEJ inte här, jag sa "uch vilket ruggigt väder, ja dom har ju lovat snö till helgen nu igen" och fick svaret "Ja jo dom har ju det" hon hade kanske kunnat anstränga sig LITE. 
Dom verkar inte ha något som helst intresse i deras praktikanter då dom inte frågade mig en endaste fråga om mitt liv etc. 
Dom visade mig inte runt, jag vet inte ens vart deras toalett finns eller om dom har ett kök där man kan äta (om man nu får lunch någongång..) eller dricka ett glas vatten. 
Dom tror säkert att jag bara är oduglig men om dom hade visat ett intresse så hade dom vetat att jag har stått i butiken sedan jag var 14 år och behöver inte en genomgång om hur man sätter en 50 % prislapp på en vara. 
Jag är inte ens intresserad av djur mer, jag vill skita på denna praktiken då jag ALDRIG kommer att jobba i en fucking djuraffär, jag är bara där pga tvång! 
Jag ger det veckan ut, om det inte blivit bättre tills på fredag så pallar jag inte mer! 
 
Snygg tröja jag har ;) 


Asså jag dör!
Du e den roligasye personen jag vet när det gäller att berätta o förkara o beskriva. Haha haha

2013-01-09 // 22:56:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback